söndag 8 februari 2009

Red flame med nya mikro+


Såhär ser det då ut efter en vecka med nya ProFe mikro+ gödningen. Ganska bra tillväxt, men vad jag hade hoppats på var en mer intensiv utfärgning av det röda. Som ni kan se på bilderna så har bara färgerna bleknat lite pga. av att bladen blivit större vilket iof. är naturligt. Jag ska låta det gå en vecka till innan jag ändrar om i karet inför kommande tävlingar. Jag vet att två veckor är kort tid, men jag kommer fortsätta med samma gödning så effekterna kanske dyker upp där man minst anar det. Något som skulle kunna vara en effekt av ProFe är att jag haft fint bubbel konstant sen vattenbytet förra söndagen, vilket är kul. Det är ju ett tydligt tecken på att växtligheten är på topp.

"Baksidan" av karet har länge varit en dyster plats att leva på och är det fortfarande. Hade blyxa samt sagitari?! där förut men den trivdes inte alls utan dog ut. Visserligen var de båda hårt åtgångna av olika anledningar men eftersom allt annat hämtade sig så fint så var det trist att dessa inte klarade sig. Sitter lite och väntar på nästa vecka då jag ska flytta bak roten och ta bort allt vad stängelväxter heter(plus red flamen). HCn ska få mer yta att breda ut sig på och glosson har jag inte bestämt om den ska få vara kvar eller inte. Den har ju en tendens att växa in i HCn vilket är ett rent helsike att rensa bort. Windelöven har nog aldrig varit finare, har inte trimmat den på flera veckor och kan inte se ett ända dåligt blad på den. Tyvärr så gör inte bilden den en rättvis chans att visa sin fulla prakt. För de som är intresserade så har jag i stort sett alltid små skott som jag kan plocka, om nån annan vill testa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nice to meet you.

The name is called mzks.

It is from Japan.

Rasbora espei and Rasbora heteromorpha can be confirmed.


Vigour thinks that the state is very good often of the water plant.

I will link.


Moreover, it comes here.