torsdag 12 mars 2009

Windows Live Writer

Laddade ned Windows Live writer idag bara för att testa. Mina förhoppningar är att det ska bli lättare att göra bra och snygga inlägg här på bloggen. Så detta är mitt första inlägg med programmet. Installationen gick i vanlig Microsoft ordning väldigt smidigt, man fick fylla i adressen till sin blogg samt lite användaruppgifter så att Writer automatiskt ska kunna publicera inläggen. Redan nu när jag skriver så är rättstavningen ett plus i jämförelse med blogger, det är ju alltid lätt att få in en kråka här och var.

En film verkar gå rätt smidigt att lägga upp också. Tar lite tid att ladda upp men själva upplägget var simpelt.

Fotoalbum är en annan funktion.

Det ser bra ut nu när jag redigerar och även här var det väldigt simpelt att lägga upp bilder., sen återstår att testa funktionaliteten i ett publicerat inlägg(=läs detta inlägg).

En Avslutande bild från landet.KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

Sammanfattningsvis är jag nöjd med Writer. Det är enkelt att redigera layouten, uppladdning av film och bilder är enklare och går snabbare. Att ändra storleken på bilderna är en ren fröjd i jämförelse med html knackandet som är i blogger om man inte vill ha de 3 standardstorlekarna. Så för er som tycker er bloggtjänst är lite för krånglig eller bara funkar dåligt så kan jag rekommendera Writer som har Wordkänslan i sig.

Inga kommentarer: